Не се е увеличил % на автомобилите със сключена гражданска отговорност
Около 30 % от автомобилите в България се движат в нарушение, защото водачите им не се сключили Гражданска отговорност. Откакто България влезе в Европейският съюз държавата ни трябваше да поддържа 90% покритие по Гражданска отговорност, но го направи само за около година и половина, през 2006-2007. От тогова обхватът по Гражданска отговорност започва да пада като в момента е най-нисък. Ако продължи да се задържа нисък обхватът по Гражданска отговорност, има вероятност сертификатът „Зелена карта” да стане задължителен дори и за страните членки на Европейският съюз. Условието на Европейският съюз беше да поддържаме над 90% обхват по Гражданска отговорност, за да могат българските моторни превозни средства да се движат само с полица Гражданска отговорност в Европейският съюз. Комисията за финансов надзор обмислят драстични промени в Кодекса за застраховането за увеличаването на обхвата по Гражданска отговорност. Една от тях е, че от МВР да могат да спират от движение колите без сключена полица Гражданска отговорност. Тази мярка обаче изглежда прекалено драстична и не се знае дали ще бъде приета.