Как се е отразила кризата върху Гражданската отговорност ?
Кризата не се е отразила съществено върху броя на автомобилите, за които има сключена Гражданска отговорност. През 2001 г. задължителната полица Гражданска отговорност е била сключена за малко над един милиона автомобила, а през 2010 г. вече имаме покачване на сключените полици Гражданска отговорност за над два милиона автомобила. Тенденцията е за плавно увеличение на броя автомобили с Гражданска отговорност у нас. През 2010 г. е отчетено забавяне и леко намаляване на броя застраховани автомобили. С навлизането на кризата в нашата страна покупките на нови автомобили почти се сринаха до нула. Българите предпочитат колите втора ръка, тъй като цените им са по- достъпни. ?ма обаче хора, които не могат да си сменят старата си жигула например и цената на Гражданската отговорност е почти, колкото техният автомобил. Затова за много от тези соцвозила вече не се сключва Гражданска отговорност. ?ма и българи, които са преценили, че на този етап не могат да поддържат автомобила си и са ги спрели от движение в очакване кризата най-после да си тръгне и от нашата страна. ?ма и българи, които просто не сключват Гражданска отговорност, въпреки санкциите и проверките от Пътна полиция.